Wywiad z Vincentem Haycockiem – reżyserem ‚What Kind Of Man’

Źródło: promonews.tv

Data: 19/02/2015

Ona niczego się nie boi

 

IMG_4092-1_0

 

 

W zeszłym tygodniu miał miejsce wielki powrót Vincenta Haycocka- reżysera teledysku What Kind of Man, promującego nadchodzący album zespołu Florence and The Machine ‚How Big, How Blue, How Beautiful’. To najprawdopodobniej najbardziej śmiałe i emocjonalne wizualne dzieło Florence Welch- artystki już w tym momencie sławnej z jej intensywnej duszy. Jest to także wstęp do dłuższego projektu, który zostanie zaprezentowany w dalszych teledyskach.

Udało nam się złapać Vincenta i namówić do rozmowy na temat współpracy z Florence, zapytać jak wyglądał proces tworzenia klipu What Kind of Man i jak ta współpraca będzie wyglądała w przyszłości. Zdjęcia z planu wykonane przez Emmę Holley

 

Pracowałeś z Florence przy Sweet Nothing z Calvinem Harrisem, a następnie przy Lover To Lover – prawdopodobnie jej ostatnim projektem wideo przed tym co dzieje się teraz. Czy od tamtej pory byliście w kontakcie? I kiedy tak naprawdę zacząłeś na poważnie z nią rozmawiać o tym projekcie?

Lover to Lover to ostatni teledysk Flo wydany przed jej przerwą. Oboje jednak czuliśmy, że nie skończyliśmy tego, co tam zaczęliśmy. Bardzo chciałem kontynuować pracę z Flo w roli aktorki- myśleliśmy nawet o zrobieniu filmu czy czegoś w dłuższej formie. Kiedy przesłuchałem dema oraz porozmawiałem z Florence o jej życiu pomiędzy albumami, inspiracjami, załamaniami sercowymi, kochankami, pogodą, muzyką etc., natychmiastowo zaczęliśmy myśleć nad większą historią i zrodził się pomysł stworzenia wizualnych projektów do całego albumu.

 

Skąd wziął się w was pomysł do tego teledysku? Czy What Kind Of Man jest częścią szerszego projektu, szerszej historii?

What Kind of Man jest zapowiedzią historii, które Flo mi opowiedziała nawiązując do swojego prawdziwego życia a także tematów, które ten album będzie zgłębiał. Chcieliśmy, aby tłem jej pierwszego singla było coś wielkiego i potężnego, dlatego też powstrzymaliśmy się od niektórych opowieści i na pierwszym planie postawiliśmy przedstawienie.

To pierwszy rozdział odysei ‚How Big, How Blue, How Beautiful’. Ma to dać zapowiedź tego co nadchodzi- ukazać dźwięki, motywy, choreografię i wizualny styl. Opowiada to oczywiście o związkach, ale także o podróży Florence po naszej wersji Boskiej Komedii. Tak więc w istocie What Kind of Man to pierwszy krąg Piekła.

 

IMG_4900-1

 

Jak byś opisał Wasz twórczy związek i jak on się rozwinął od początków Waszej współpracy?

Jak przy każdym rodzaju współpracy, im więcej czasu spędzasz razem, tym więcej nabierasz zaufania. Flo jest w stosunku do mnie bardzo otwarta i szczera, co sprawia że proces tworzenia jest bardzo łatwy. Jestem w stanie przedstawić pomysły, które mają dla niej duże znaczenie, a ponieważ każdy koncept tworzę specjalnie dla niej, ona może wykonywać je lepiej. W większości przypadków jest ona silnie związana z tymi ideami, konceptami.

 

Aktorstwo Florence w tym klipie jest ogromne, ponadto pokazuje ona jeszcze więcej swojej emocjonalnej szczerości. Czy uważasz, że stała się ona prawdziwą aktorką?

Florence jest niezwykle utalentowaną artystką i jedną z najbardziej szczerych aż do bólu osób jakie kiedykolwiek spotkałem. Połączenie tych cech generalnie decyduje o byciu dobrym aktorem. Ona nie boi się niczego. Wydaje mi się, że zawsze była świetną aktorką, ale nie miała możliwości pokazania tego. Chciałbym wyreżyserować ‚Just Kids’ Patti Smith z Florence grającą Patti. Pracuję nad tym, więc jeśli ktokolwiek z Was zna się dość dobrze z Patti niech jej powie, że ruszamy z tym!

IMG_6344-1

 

 

Można powiedzieć, że naciągasz granicę z nagością i sekwencjami choreograficznymi. W jaki sposób te elementy taneczne się łączą, były tam od początku?

Kiedy zaczęliśmy rozmawiać o tej kampanii, taniec zajmował dużą część rozmowy. Chcieliśmy być w stanie opowiedzieć te wszystkie historie właśnie poprzez taniec, nie mogąc ich przedstawić typowo narracyjnie. Taniec pozwala odkryć dużo wyższe emocje, Ryan Heffington został choreografem teledysku i pomógł nam w wykreowaniu gestów, które uwidoczniły nasze pomysły. Chcieliśmy choreografii, która stanie się swoistym odbiciem stanu emocjonalnego Flo. Czasami jest ona zakochana, wrażliwa, wredna, bezradna, zraniona etc. Każdy gest definiuje różne emocje, tworzy wizualny język.

 

Nawiązując do prowadzenia narracji- jest ona bardzo sugestywna i nieliniowa. Tak to sobie wyobrażałeś od początku tworzenia scenariusza?

Tak właściwie to nagrywane sceny były jeszcze bardziej narracyjne niż w finalnej wersji, ale ujawnianie wszystkiego od początku czy dopinanie na ostatni guzik nie jest dobrym pomysłem. To jest pierwszy z wielu filmów, które ukażą stworzony przez nas świat, nie chciałem zatem zdradzić wszystkiego już na początku.

 

IMG_7223-1

 

 

Gdzie nagrywaliście klipy? Jak ważne były miejsca jeśli chodzi o twoją wizję filmu?

Merida, Yucatan, Meksyk i Los Angeles. Lokalizacje zawsze są bardzo ważne, to one wprowadzają odpowiedni nastrój. Celowo większość klipu nagraliśmy w Chateau Marmond, ponieważ miejsce to wydawało się dużo bardziej interesujące niż jakieś mieszkanie czy dom. Dodało ono odrębne tło dla Los Angeles, dając poczucie prawdziwego życia w czyśćcu.

 

W nagraniu mamy do czynienia z niezwykłą, wstrząsającą, zupełnie nieoczekiwaną chwilą- wypadkiem samochodowym! Czy możesz zdradzić nam jak udało Ci się osiągnąć taki efekt bez żadnych ofiar śmiertelnych?

Wszystko to było właściwie sztuczkami aparatu i efektami wizualnymi. Nawet nie rozbiliśmy samochodu… jest to zaskakująco łatwe do zrobienia jeżeli oczywiście zatrudniasz odpowiednich ludzi.

 

Czego możemy się spodziewać po następnym teledysku Florence?

Nie chcę niczego zdradzać, ale powiem, że z tym albumem idealnie i z wielką przyjemnością robi się filmy. Obejmuje on szerokie spektrum utworów- niektóre są powolne i bardzo emocjonalne, inne surowe i przebojowe. Moim celem jest stworzenie filmów podążających za muzyką, prowadzących nas przez każdą warstwę odysei ‚How Big, How Blue, How Beautiful’

 

IMG_6097-1

 

IMG_4912-1

IMG_5324-1

IMG_4867-1_0

Komentarze

Zadaj pytanie

Imię

Adres email

Pytanie

Plik