Ewolucja logo Florence + The Machine

Początki zespołu

Pierwsze logo ‚Florence Robot is a Machine’ zostało zaprojektowane przez samą Florence w jej notatniku w 2006 r. podczas studiów na Camberwell College of Arts. Przedstawiało przebite koktajlową parasolką krwawiące serce przystrojone plasterkiem cytryny. W kolejnych wersjach serce umieszczone w kieliszku po drinku, a na sercu pojawił się napis ‚Florence and the machine’. Jednak ta wersja nie została nigdy wykorzystana jako oficjalne logo zespołu.

Pierwsze logo Florence Robot is a machine, 2006


 2007 – era Lungs

Jeden z pierwszych projektów logo Florence + The Machine stworzony przez George’a Mellora na portal zespołu na myspace w 2007 r. (strona ilustratora). Poza charakterystycznym napisem z nazwą zespołu pojawiły się takie elementy jak jaskółka, owoc granatu, ludzkie serce oraz księżyc, wszystko połączone liniami przypominającymi żyły ze znajdującymi się poniżej płucami.

Logo przybierało różne formy, ale zachowany został oryginalny pomysł oraz czcionka. Logo często przyozdabiały klatki dla ptaków, ptaki oraz kwiaty. Pojawiało się ono na plakatach promujących trasy koncertowe, koszulkach i fanowskich gadżetach sprzedawanych podczas koncertów, a na scenie przyozdabiało perkusję oraz często pojawiało się jako tło.

George Mellor, 2007

 

2011 – era Ceremonials

Na potrzeby albumu Ceremonials logo zespołu nieco się zmieniło – całość została uproszczona, a czcionka wyszczuplona.

2015 – era How Big How Blue How Beautiful

W 2015 roku logo zespołu przeszło całkowitą metamorfozę – pojawiła się nowa czcionka oraz pochodzące ze starożytnej kultury greckiej alchemiczne symbole powietrza i ziemi (przekreślony trójkąt oraz trójkąt do góry nogami). O symbolice można przeczytać więcej w artykule na naszej stronie: KLIK

Po raz pierwszy na okładce albumu pojawił się sam napis ‚Florence’, a druga część nazwy zespołu została przeniesiona na tylnią okładkę płyty.

 

How Big How Blue How Beautiful, 2015

 

Komentarze

Zadaj pytanie

Imię

Adres email

Pytanie

Plik