‚Przekaz wizualny był dla mnie zawsze bardzo ważny. Tworzyłam wiele instalacji w szkole artystycznej. Używałam do tego sztucznych kwiatów, różnych dekoracji (np. bunting), abażurów lamp itd. A kiedy byłam odpowiedzialna za ustrajanie sceny, kupowałam wiele kwiatów i układałam je wszędzie gdzie się dało, np. na perkusję. Kwiaty najczęściej kojarzą mi się z pogrzebami, ale jest też w nich coś więcej.’
Florence, przed rozpoczęciem kariery muzycznej, była studentką na Camberwell Art College, na który dostała się dzięki kwiatowej kompozycji układającej się w napis ‘You’re a twat’ (‚Jesteś pi*dą’). Ten etap jej życia trwał jednak zaledwie rok. Skończyła rok przygotowujący do kierunku Ilustracja. Szkoła ją jednak nudziła – lekcje spędzała śpiąc pod samodzielnie zrobionym nakryciem głowy lub po prostu pisząc nowe piosenki.
W wywiadzie dla The List z grudnia 2009 Flo mówi: ‚Tworzyłam wiele instalacji. Bat for Lashes (która studiowała sztukę na University of Brighton) mówiła, że robiła mikrokosmosy – małe światy umieszczone w pudełkach po butach lub czymś podobnym – ale ja przerabiałam cały pokój w coś innego, umieszczałam wszędzie klatki dla ptaków i różne inne rzeczy, podobnie do tego, co robię teraz z dekoracją sceny… Może w muzyce też należy stworzyć odpowiednie otoczenie dla publiczności i przystosować je do samego siebie.’
Oto jedna z instalacji, które zrobiła Florence ucząc się w Camberwell College of Arts.
‚IT IS SO FUCKING COLD’, to kolejna praca Florence z czasów, gdy uczęszczała do szkoły artystycznej.
Następną pracą Flo było ciasto, które sama upiekła, a na jego wierzchu napisała lukrem: “It’s going to get worse”.
Gdy Florence opuściła szkołę i skupiła się na muzyce, od czasu do czasu wciąż brała udział w małych artystycznych projektach.
Poza tym, Flo często wykorzystywała napisy własnoręcznie zrobione ze sztucznych kwiatów do udekorowania sceny podczas trasy koncertowej Lungs. (W tle kwiatowy napis Florence, na koncercie w Salford (01/06/09)).
W 2010 roku Florence i Isa wzięły udział w akcji charytatywnej podczas festiwalu Rock Werchter w Belgii. Ich zadaniem było pomalowanie i ozdobienie statuetek, które następnie zostały wystawione na aukcji internetowej. Pieniądze ze sprzedaży statuetek zostały przeznaczone na budowę schroniska dla niepełnosprawnych.
W tym samym roku londyński dom handlowy Selfridges zaprosił Florence and the Machine do wzięcia udziału w projekcie „Sounds of the Mind”. Zadaniem każdego artysty było przygotowanie wystawy, która miała na celu ukazanie słów wybranego utworu – Flo wybrała ‚Cosmic Love’. „W sekrecie zawsze myślałam, że jeśli nie zostanę piosenkarką, będę projektować wystawy. Robiłam wiele instalacji w szkole artystycznej, więc ten pomysł bardzo mi się spodobał. Byłam bardzo podekscytowana tym, że mogę przedstawić słowa jednej z moich piosenek w tak oryginalny sposób. Chodzi o wizualne zaprezentowanie utworu, przekazanie jak można go zobaczyć zamiast posłuchać.”
W jednym z wywiadów dla triple j, Flo stworzyła taki oto kolaż, który nazwała ‚To sink ship of state’
W 2016 roku Florence wzięła udział w kampanii ‚Art In A Corner‚ pod patronatem Paula McCartneya zainspirowanej projektem ‚Images of a Woman’ – obrazem stworzonym przez The Beatles w Japonii 1966 r. Podążając krokami Beatlesów wybrani artyści poproszeni zostali o stworzenie swoich obrazów o tym samym rozmiarze oraz podobnymi technikami. Florence stworzyła obraz nazwany ‚Images of an Art College Drop Out, 2016’, który nawiązuje do utworu Queen Of Peace oraz Mother. Praca zostałą wystawiona na aukcji charytatywnej Paddle8, gdzie licytacja zaczyna się od 2000 funtów. Pieniądze zostaną przekazane na cele fundacji Children & the Arts and Youth Music.
A oto parę rysunków, które odnalazłyśmy w sieci, tudzież same zdobyłyśmy (rysunkowe autografy Flo!)