Facebook: Florence + The Machine Fan Club PL
E-mail: [email protected]
Twitter: @fatmfanclubpl
Instagram: @fatmfanclubpl
Tumblr: Florence + The Machine Fan Club PL
Youtube: Florence + The Machine Fan Club PL
Jesteśmy największym polskim fan clubem zespołu Florence + the Machine. Powstaliśmy w celu zjednoczenia wielbicieli, brytyjskiej formacji, z naszego kraju oraz z zamiarem pokazania całemu światu ogromnej liczby i zaangażowania fanów w Polsce.
Data powstania: 2. kwietnia 2012
Nasz fan club polubiło ponad 15 000 osób
Nasza facebook’owa grupa liczy ponad 5 500 członków
Oto krótkie streszczenie dotychczasowej działalności naszego fan clubu. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych wydarzeń oraz akcji koncertowych możecie znaleźć w zakładce Akcje w głównym menu.
Openerowy koncert na pewno zapoczątkował pewien nowy rozdział w historii naszego fan clubu. Był miejscem, w którym rozwinęła się jedna z najważniejszych dla nas akcji, która w tym momencie jest symbolem naszej społeczności. Ale po kolei, o wiankach i brokacie wspominać nie musimy.
Podczas utworu Spectrum setki ludzi uniosło świecące glowsticki, balony, banery oraz flagi, na których pojawiły się hasła nawołujące do wzajemnej miłości i akceptacji. Było to prawdziwe szaleństwo światła i kolorów! Akcja w pewien sposób przedłużyła się oraz niezwykle zgrała z kolejnym utworem ‚You’ve Got The Love’. Ten gest wywołał u Florence niesamowite wzruszenie podsumowane słowami ‘We are so moved and so grateful to you because you’ve given me so much hope’.
Kolejna akcja Eye Love miała zupełnie nowy wymiar i była niewątpliwie jedną z najważniejszych jakie udało nam się przeprowadzić. Akcja ta składała się z dwóch części – przedkoncertowej oraz koncertowej. Stworzone przez nas złote oko z wyciętym sercem w miejscu źrenicy, inaczej mówiąc Eye Love, nawiązywało do motywu patrzenia sercem, patrzenia przez pryzmat miłości przede wszystkim do samego siebie, zauważania własnych uczuć, potrzeb. To właśnie przesłanie skierowałyśmy do ludzi prosząc o wstawienie na Instagram swojego zdjęcia ze złotym okiem oraz oznaczenia członków zespołu, co było pierwszą częścią akcji. Druga część polegała na podniesieniu tych właśnie samodzielnie wykonanych ‘golden eyes’ podczas utworu Third Eye. W tym miejscu nie możemy również nie wspomnieć, że zespół nie zamieścił w setliście tego utworu, jednak zagrał go specjalnie dla nas bez wcześniejszego przygotowania. Oprócz tego Florence dostała od nas naszyjnik Eye Love (wykonany przez pana Jacka Wysokińskiego), który miała na sobie na scenie podczas całego koncertu!
Po koncercie Florence opublikowała podziękowania za tę akcję wraz ze zdjęciem w naszyjniku.
Dzięki małej przedkoncertowej akcji #WhichWitchPoland, zespół zagrał u nas tak uwielbiany przez wszystkich utwór. Brokat i wianki były jak zwykle obowiązkiem. Oprócz tego odbyły się dwie akcje koncertowe.
Podczas How Big How Blue How Beautiful prawie 2 000 osób uniosło w górę niebieskie i białe balony z diodą (które kupiłyśmy dzięki wcześniejszej zbiórce pieniędzy) napisem „REACH OUT” oraz naszym logo.
W trakcie utworu Dog Days Are Over odbyła się imprezę z latającymi częściami garderoby! Jednak akcja ta miała głębsze znaczenie, gdyż wszystkie ubrania trafiły dla potrzebujących z fundacji Happy Kids, dla której Florence podpisała jedno ze swoich zdjęć. Więcej możecie przeczytać w dziale Akcje charytatywne.
Relacje ze spotkania z zespołem znajdziecie tutaj.
Podczas Orange Warsaw Festival również nie zabrakło wianków. Pojawił się również wywiad z festiwalowiczami, który możecie zobaczyć poniżej.
Oprócz wianków odbyły się 2 akcje koncertowe:
Zespół na początku koncertu został przywitany kartkami, z napisem ” WELCOME BACK”.
Podczas tego utworu nasze serca powędrowały do góry!
Oprócz tego zespół otrzymał od nas prezenty:
Wszystkie prezenty wręczyłyśmy osobiście, zespół udostępnił zdjęcia z backstage’u oraz wspomnianych prezentów na swoim facebooku.
Na oficjalnym facebook’u zespołu, udostępniona została praca jednej z naszych administratorek.
Na naszym YouTube’ie pojawił się film „Spectrum 2013”, na którym fani byli przebrani za członków zespołu. Video dotarło do Florence wraz z albumem, który został zrobiony przy okazji koncertu Florence + the Machine w Polsce.
Pełna relacja z koncertu znajduje się tutaj.
Relację ze spotkania z zespołem znajdziecie tutaj.
Konkurs na plakaty promujące koncert Florence and the Machine na Coke Live Music Festival – najlepsze prace zawisły na backstage’u. Dodatkowo dwoje zwycięzców otrzymało karnety na festiwal. Więcej info znajdziecie tutaj.
Przed koncertem udało nam się po raz pierwszy spotkać z zespołem na backstage’u, podczas którego wręczyłyśmy m.in album z pracami fanów oraz wcześniej przygotowanym przez nas filmem „Spectrum”.
Na Festiwalu miały miejsce 2 akcje koncertowe:
Akcja, która obecnie jest już tradycją wpisaną w każdy koncert Florence + the Machine w Polsce. Więcej znajdziecie tutaj.
Powstał kilkumetrowy baner, który był przymocowany do barierek podczas koncertu, a zadaniem tłumu było uniesienie karteczek z własną odpowiedzią na zadane pytanie przy piosence What The Water Gave Me. Akcja wywołała wruszenie Florence, która powiedziała legendarne: „Dziękuję Poland, kochamy Was!”.
Na początku 2012 powstało wydarzenie „Florence do Polski”, dzięki któremu udało się sprowadzić zespół do Polski w 2013 roku.
Florence podziękowała nam publicznie na twitterze za prezent urodzinowy – krótki filmik, przedstawiający fanów z całego świata, śpiewających utwór Dog Days Are Over.
Odtworzenie okladki albumu Ceremonials ze zdjęć ponad setki fanów z całego świata w formie plakatu oraz filmiku, który został dostrzeżony i skomentowany przez harfistę zespołu, Toma.
Plakat trafił w ręce Florence podczas koncertu w Aberdeen 9. grudnia 2012 r. Otrzymała ona również książkę, zatytułowaną „Feathers”, która zawierała listy i prace artystyczne polskich fanów.
Koncert Florence + the Machine w Berlinie. Florence z zespołem zauważyli przygotowaną przez nas polską flagę z napisem „WHY NOT IN POLAND?”. Otrzymaliśmy od niej również obietnicę przyjazdu do Polski. Po berlińskim koncercie, jedna z nas spotkała Chrisa, perkusistę zespołu, który powiedział, że nas pamięta i gratuluje nam akcji.
Wzmocnieni tymi przeżyciami dalej bierzemy się do pracy i nie przestajemy udowadniać Florence, że jesteśmy najwierniejszymi fanami na świecie. Jeśli chcesz nam w tym pomóc, dołącz do nas i stań się częścią polskiej armii Florence and the Machine!
Posiadamy kanał na portalu YouTube, Twittera, stronę na Facebooku, bloga na stronie Tumblr oraz Instagram. Współpracujemy z dwoma portalami muzycznymi, mamy dobre kontakty z największymi, oficjalnymi fan clubami, a naszym celem jest promocja zespołu w Polsce. Organizujemy też wiele konkursów, w których do wygrania są ciekawe nagrody, pojawiały się pełne wydania albumów, koszulki, a nawet oficjalne krążki z singlami. Dzięki portalom społecznościowym oraz naszym zaangażowaniu, udaje się nam być w kontakcie z niektórymi członkami zespołu.
Pojawiłyśmy się nawet w magazynie Teraz Rock!
Translation: Daniel Wdowicz